Friday 10 January 2014

Ostematrix Vitamin Wajib Ibu Hamil

Posted at  08:41  |  in  Ostematrix

Selesai mengarang post ini, saya baru sedar yang tak pernah cerita pasal Ostematrix lagi. Ostematrix adalah vitamin wajib saya yang tak pernah saya tinggal semasa mengandung.

Ostematrix adalah kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, lengkap dengan kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.  

MANFAAT UTAMA:
  1. Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoprosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa0, kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  2. Membaiki kekejangan dan kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  3. Meringankan stress - Ia mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress (sangat sesuai bagi yang ada pembentangan - presentation keesokan harinya). Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti diwaktua umur tua dan membantu menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.
  6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

KEBAIKAN VITAMIN LAIN DI DALAM OSTEMATRIX

VITAMIN D
- Dinamakan sebagai vitamin D pada tahun 1916 kerana didapati mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian yang kurang terdedah kepada matahari, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu vitamin D.

MAGNESIUM
- Ini adalah ion positif no 2 penting di dalam tubuh badan kita. Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, meghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ia juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

ZINC, BORON, MANGANES, KUPRUM
- Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukanuntuk membaiki tulang rawan dan menghalang artritis.

BAGAIMANA MEMILIH KALSIUM TERBAIK?

  • Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium
  • Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.
SHAKLEE OSTEMATRIX ADALAH PILIHAN TERBAIK UNTUK SUMBER KALSIUM LENGKAP DENGAN MINERAL LAIN UNTUK SOKONGAN PADU.

Untuk konsultasi, pembelian dengan harga termurah dan sebarang pertanyaan:
1. SMS/Whatsapp : +6012 957 9863
2. Email : wani2287[@]gmail[.]com
3. LIKE fanpage Vitaminku (anda mungkin bertuah menerima hadiah ISTIMEWA dari  
    saya dengan hanya LIKE page saya)
4. PM di fb Norhazwani Akmal

Setiap pembelian akan menerima Voucher PERCUMA.


Share this post

About Naveed Iqbal

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim venenatis fermentum mollis. Duis vulputate elit in elit. Follow him on Google+.

0 comments:

About-Privacy Policy-Contact us
Copyright © 2013 VITAMINKU. Blogger Template by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.
back to top